Autobus przegubowy
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy
Autobusy w Polsce
W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus
Bagaż w podróży
Często pojawiające się pytanie wśród podróżujących autokarem: co zabrać ze sobą? Z pewnością jakieś jedzenie- chyba, że autokar wyposażony jest w bufet- najlepiej sprawdzi się suche jedzenie, kanapki czy batoniki. Dużo zależy od długości samej podróży.
Może przydać się też zestaw podstawowych środków medycznych: przeciwbólowe, przeciw biegunce. Dobrze jest również zabrać chusteczki higieniczne oraz worek foliowy. Reszta bagażu jest opcjonalna, ale można zabrać coś dla zabicia nudy: telefon, konsolę- czy bardziej tradycyjnie- książkę.